Autoliiton CO2-kompensaatiokaupasta

Valtioneuvoston määrittämän fossiilittoman liikenteen tiekartan tavoitteena on kotimaan liikenteen kasvihuonekaasupäästöjen puolittaminen vuoteen 2030 mennessä verrattuna vuoteen 2005. Tavoitteen saavuttamiseksi on käytettävissä useita keinoja, kuten autokannan sähköistäminen, biopolttoaineet, vaihtoehtoiset vähäpäästöiset liikennemuodot ja autokannan uudistaminen vähäpäästöisemmillä polttomoottoriautoilla.

Autoliitto omalta osaltaan pyrkii edesauttamaan liikenteen muutosta vähäpäästöisemmäksi tukemalla keinoja, jotka ovat kaikkien suomalaisten saavutettavissa ja taloudellisesti järkeviä. Avaamalla henkilöautojen hiilidioksidipäästöjen kompensaatiokaupan Autoliitto tarjoaa kaikille suomalaisille autoilijoille mahdollisuuden kompensoida halutessaan päästöjään.

Kompensaatiokaupassamme voit valita ajomatkan, jonka aiheuttamat hiilidioksidipäästöt haluat kompensoida. Se voi olla jokin tietty lomamatka tai vaikka koko vuoden ajokilometrit. Autoliitto varmistaa päästöjen asianmukaisen kompensoinnin yhteistyökumppaninsa kanssa. Autoliitto myös maksaa 10 % jäsentensä tekemistä päästökompensaatioista.

Autoliitto osallistuu jäsentensä kompensaatioihin 10 %:n osuudella

Yleistä henkilöautojen hiilidioksidipäästöistä